אודות יהודים משיחיים,הברית החדשה,וישוע המשיח.

ראש הקהילה המשיחית 'קרן ישוע' מזהיר: יהודים למען ישוע – ארגון מסוכן

במכתב ששיגר נועם הנדרן לראשי וזקני קהילות משיחיות, עולה תמונה עגומה ביותר על מהותו של הארגון * הנדרן שפעל בעבר ב"יהודים למען ישוע", נפגע ממנו, והמשיך להיפגע כשחבר בארגון חבר לקהילתו ותחת מעטה סודיות גייס צעיר מתוכה * לפי תיאור הדברים "יהודים למען ישוע" הם שקרנים, רמאים, סכסכנים ואף מפתים עם טובות הונאה על מנת לגייס לשורותיהם * מצד אחד לומדים שמדובר בארגון הפועל בצורה שאינה תואמת את המקרא, גורם למצוקות נפשיות ומדריך את בכיריו לשקר למען המטרות, ומצד שני נראה שלפי השקפת הנדרן, חבר בקהילה משיחית הופך כמעט לרכושו שלה – שהוא אינו חופשי מלהחליט מה טוב עבור עצמו ושהוא עלול להישפט ב"הליך משמעתי" * מול הסכנות האורבות למאמינים לא ברור מדוע הוא לא רצה לפרסם את הדברים ברבים – שומר נפשו יירחק!
23/05/2016
הנדרן (שמאל) נגד גולדשטיין (ימין)
הנדרן (שמאל) נגד גולדשטיין (ימין)

קהילת קרן ישועה

אזהרה בנוגע לפעולותיו של נציג יהודים למען ישוע בישראל אפרים גולדשטיין

אפרים גולדשטיין ומשפחתו היו בעברם חברי קהילת 'קרן ישועה', ועזבו את קהילתנו תחת נסיבות מפוקפקות באביב שעבר. מאז אותו הזמן, פעילויות הגיוס של אפרים עבור "יהודים למען ישוע" הן גורם לדאגה בכמה מישורים. קיבלתי כמה פניות ממנהיגי קהילות שונים בנוגע לנסיבות הנוגעות לעזיבתו של אפרים את החברות עמנו, בייחוד כאשר אלו נקשרות עם עבודתו עבור "יהודים למען ישוע" ועבור רווחת הקהילות המקומיות (והמאמינים האינדיבידואלים) בישראל. דיווחים לאחרונה בעקבות קמפיין הקיץ של "יהודים למען ישוע" בניו-יורק (שבו אחד מחברי קהילה שלנו השתתף) הדגישו מאוד את חשיבותה של תקשורת בהירה במטרה להגן את רווחת המאמינים הצעירים והמקומיים, ואת יושרן של קהילות משיחיות בישראל. אם הייתי רשלן בכך שלא דיברתי על הדברים הללו קודם לכן, אני בכנות מבקש את סליחתכם.

כשנודע לנו כי משפחת גולדשטיין עברה לישראל, אחת השאלות הראשונות שלנו היתה בנוגע לקשר שלהם עם "יהודים למען ישוע". באותו הזמן (סתיו 1994), אפרים סיפר לנו כי הם עזבו את הארגון. לאחר שנדחק, אפרים דיבר באופן מעומעם על "שיתוף פעולה" אך התעקש שאינו חבר בצוות "יהודים למען ישוע". מאוחר יותר, בסביבות קיץ 1995, משפחת גולדשטיין הפכו לחברים בקהילת קרן ישועה. לאחר מכן, באביב 1995, ממש לפני שהוא נסע לארצות הברית לבחירת מחליפו של משה רוזן כראש "יהודים למען ישוע", אפרים הזדהה למעשה כאחד מחברי "הצוות הבכיר" של "יהודים למען ישוע". לבסוף, רק בחזרתנו מביקורנו בארצות הברית בקיץ שעבר אפרים הודה כי הוא במשימת שליחות בת שלוש שנים עבור "יהודים למען ישוע", שמטרתה הסופית הייתה להכין את הקרקע לגיוס מאמינים ישראלים צעירים וייסוד שלוחה של "יהודים למען ישוע" בישראל. ההתנהגות הרמאית הזאת שנמשכה לאורך זמן העלתה דאגות של רציניות באותו הזמן, בייחוד כאשר נעשה ברור כי אפרים הסתיר את קשרו הארגוני מההנהגה הרוחנית של קהילתו, בעודו עובד באופן פעיל לקידום מטרות הארגון.

[עובדות אלו הנוגעות להעסקתו המתמשכת של אפרים כ"צוות בכיר" עוד בטרם עלייתו לישראל אומתו על ידי חבר בצוות הבכיר של "יהודים למען ישוע" לשעבר שהיה מעורב בהחלטה לשלוח את אפרים לישראל. הוא גם הצביע על כך שכל חברי צוות "יהודים למען ישוע" תודרכו להכחיש כי אפרים עדיין היה בצוות. היות שכך, בהיותו משקר לנו, אפרים פעל בהתאם למדיניות ולהוראות ארגונו].

במהלך אותה שיחה (ספטמבר 1996), אפרים הציע כי ל"יהודים למען ישוע" ישנן קרנות היכולות לסייע לעדי עמיאל – חבר קהילה שלנו ומשתתף פעיל בקירוב האוונגליסטי בישראל – ללמוד במכללת ללימודי מקרא. אמרתי לו בתקיפות כי בשום נסיבות אינני רוצה שהצעה כספית כלשהי מטעם "יהודים למען ישוע" תוצע לחבר קהילה שלנו. הוספתי באופן ישיר כי לא אסכים (לא יכול) להמליץ לאף אחד בחוג ההשפעה הרוחנית שלי להיות בקשר מכל סוג עם "יהודים למען ישוע"; שאני משוכנע כי דרך העבודה של הארגון אינה בריאה ולא תקדם את הרווחה הרוחנית של שום אדם שנכנס למערכת הזאת. המעורבות של ג'ואן ושלי בעבר בארגון (1976-1974), לצד התקשרויות רצופות עם צוות "יהודים למען ישוע" ועם ההנהגה לאורך השנים, וההתקשרות לאחרונה עם אינדיבידואלים שונים וזוגות (חברי צוות לשעבר ב"יהודים למען ישוע") שסבלו מבחינה רוחנית ורגשית דרך מעורבותם ב"יהודים למען ישוע", כולם הדגישו עד כמה הרסנית הקבוצה הזאת ממשיכה להיות. בהיותי פסטור, לא יכולתי על מצפוני ש"לא לשפוט" בעניין.

למרות האמירות הברורות שלי כפסטור של קהילת קרן ישועה (והפסטור של אפרים), לאחר כמה חודשים אפרים ניסה לגייס את עדי לשרת ב"יהודים למען ישוע" בכל זאת, מבלי להודיע לי על כוונות לעשות כן. או, במילים של אפרים, לעדי הוצעה "הזדמנות" לקבל תשלום עבור עבודה עם יהודים למען ישוע במשרה מלאה; החל בתקופת הכשרה בת שישה חודשים בארה"ב (תוך שמסירים אותו ביעילות מהמסגרת הקהילתית ומשקיעים אותו במסגרת הארגונית). כשעדי שאל אותי מה אני חושב על הרעיון, ייעצתי לו באופן מוחלט, בהיותי הפסטור שלו, שלא להיות מעורב באותה הקבוצה, בהתבסס על עקרונות מקראיים של מנהיגות משרתת, שליחות וקדימות הקהילה הקרובה בכלכלת הא-ל. אפרים, בתגובה, אמר לעדי להתייחס בביטול לדאגות שביטאתי בבירור, כחסרות בסיס. כך, ביודעו מראש שאתנגד למעורבותו של עדי ב"יהודים למען ישוע" אפרים הציע לו תמריץ פיננסי בשם "יהודים למען ישוע" (כאן אין צורך ב"משלחת" או ב"אוהל קבלה") שידרוש ממנו להתעלם מעצתו מלאת הדאגה של הפסטור שלו, ולהאמין במקום זאת בנציג המעסיק הפוטנציאלי שלו.

הוכחתי את אפרים על חטאו בשל זריעתו פירוד בקהילה שלנו ובלבול אצל אח קטן על ידי שימת האינטרסים של יהודים למען ישוע לפני האחריויות שלו (של אפרים) כחבר קהילה מקומית (אל האפסיים 4,3 ; אל הרומים 16:17-18 ; טיטוס 3:10). כפסטור /זקן קהילה, הסברתי, אני נושא באחריות עבור הרווחה הרוחנית של כל חברי הקהילה, ועל כך אתן דין וחשבון לפני הא-ל (אל העברים 13:17). כישוריו של זקן דורשים ממנו שיוכל להעריך השפעות פוטנציאליות מבחינה מקראית ולפעול בהחלטיות כאשר רווחתם הרוחנית של הקהילה או של חברי קהילה אינדיבידואלים מאוימת (טיטוס 1:9-11). זה דורש ממני הן ללמד ולתקן בהתאם לעקרונות הכתובים, והן להזהיר ולהגן על העדר מפני השפעות רוחניות לא בריאות (מעשה השליחים 20:29-30). ביצירת קונפליקט של אינטרסים ביודעין בעדי, ובהתקפה ישירה על תפקודי כזקן קהילה, אפרים ערער על הקהילה ככלל, במקום לכבד ולתמוך במנהיגות החוקתית כפי שדבר הא-ל דורש. (אגרת פטרוס הראשונה 5,5 ; אל העברים 13:17 ; הראשונה לתסלוניקים 5:12-13)

קראתי לאפרים להתנצל לפני עדי על גרימת בלבול אצלו ועל ערעור ביטחונו בהנהגה הקהילתית, בהתעקשי על כך שאפרים גם כן ימשוך בחזרה כל הצעה שהוצעה על ידי "יהודים למען ישוע" דרכו לעדי, ולעצור מיד כל פעילות קידום של "יהודים למען ישוע" בקהילה שלנו. בו זמנית הרגעתי את אפרים שאם יעשה את הצעדים הללו, הוא ומשפחתו ימשיכו להיות מוזמנים בקהילה, בידיעה שהן משפחתו והן הקהילה יבורכו על ידי החברות המתמשכת ביחד.

אפרים דחה את התוכחה שלי על הסף, בהתעקשו כי אינו יכול לקבל את הביקורת שלי על "יהודים למען ישוע" ולכן לא יכבד שום הגבלה של פעילותו עבורם. מאותו הזמן, אפרים ומשפחתו הפסיקו להגיע לקהילת קרן ישועה. [לו היו נשארים, הליכים קהילתיים משמעתיים היו ננקטים נגד אפרים]. יתרה מזו, אפרים המשיך לעודד את עדי לעבוד עם "יהודים למען ישוע" ושכנע אותו להצטרף לקמפיין הקיץ של "יהודים למען ישוע" ב-1997 בניו-יורק בניגוד להמלצתי ההפוכה.

עדי הצטרף לקמפיין הקיץ של "יהודים למען ישוע" בהיותו משוכנע כי הגזמתי לחלוטין בדאגותיי בנוגע ל"יהודים למען ישוע". אחרי שלושה שבועות (שבועיים של הכשרה ושבוע אחד של עבודת רחוב בניו-יורק), עדי עזב את הקמפיין משוכנע שאני אפילו לא סיפרתי חצי מהסיפור. הוא לא הסכים להמשיך לעבוד במה שהוא עכשיו ראה כמערכת המנוגדת למקרא, וכן הוא יידע את הנהגת הקמפיין. הם מיד הסיעו אותו הביתה כדי למנוע ממנו כל יצירת קשר נוספת עם משתתפים אחרים, ואז אמרו לאלו שנשארו שהבעיה של עדי היתה עם הדרישות הפיזיות של הקמפיין. אפרים פגש את עדי בשדה התעופה וניסה לשכנע אותו לשמור על שתיקה בנוגע לחוויה השלילית עם "יהודים למען ישוע". לשמחתי, עדי דיבר איתי בכל זאת ולמשך כמה שעות היה יכול לפרוק מעליו את החוויות הכואבות האלה, אף כי המשיך לגלות סימנים של מצוקה במשך כמה שבועות מאז שובו. אחרים דיווחו על קשיים דומים במהלך הזמן שהיו עם "יהודים למען ישוע" בקיץ האחרון. למותר לומר, עדי אינו מעוניין לעבוד עוד עבור אותו ארגון.

אפרים עתה מעורב במאמץ גיוס נמרץ, בייחוד בקרב המאמינים הצעירים והחשילים בקהילות שלנו. הוא כבר ניגש לכמה ישירות, כמו במקרה של עדי, ללא היוועצות בזקני הקהילות שלהם. הוכחתי את אפרים על החטא המתמשך הזה נגד גוף המשיח, אך ללא הועיל. היות שכך, הרגשתי מחויב מוסרית ליידע אתכם על החוויה שלנו בקרן ישועה, ושל עדי באופן אישי, כדי שאולי ייחסכו לבני קהילותיכם החוויות המפלגות של פעילויות הארגון הזה בישראל, ומאנשיכם הצעירים ייחסך הנזק הפוטנציאלי שעלול לבוא כתוצאה מכך בחייהם.

    שלכם, בשירות המשיח,

   נועם הנדרן

   נועם הנדרן, זקן קהילה (בהיוועצות בזקן נוסף, ארתור גולדברג) קהילת קרן ישועה

נ.ב נא לא להעביר, להעתיק, או להפיץ מכתב זה. הוא נועד אך ורק למנהיגויות הקהילתיות של הקהילות המשיחיות הישראליות המקומיות ואלו שבעמדה של מנהיגות רוחנית בין-קהילתית עם מחויבות ליושרן ולרווחתן הרוחנית של הקהילות המקומיות וחבריהן האינדיבידואלים ...אסור שזה ייהפך למקור בושה ללא תקווה לחזרה (השניה לתסלונקים 3:14-15).

 

 

הדפס