אודות יהודים משיחיים,הברית החדשה,וישוע המשיח.

האב, הבן והחברה הנכרית

הפרשה שמסעירה את ישראל - לא רק שחברתו של יאיר נתניהו אינה יהודיה, היא גם נצפתה בקהילה משיחית מיסיונרית. אולם מה שמפריע ליהודים המשיחיים, אינה ההפקרות המוסרית של צעירי הכת אלא התנגדות של הממסד הרבני לנישואי תערובת. איתן בר מאשים: על פי היהדות גויים נחשבים לבהמות! תוך שהוא מסלף את חכמי היהדות ומתעלם במכוון מדעתה של הברית החדשה בנושא.
29/01/2014
המיסיונר איתן בר באתר הכנסייה המתודיסטית (לחצו להגדלה) וראו בסוף הכתבה
המיסיונר איתן בר באתר הכנסייה המתודיסטית (לחצו להגדלה) וראו בסוף הכתבה

 כאשר פגש ראש הממשלה נתניהו את ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג בוועידה הכלכלית בדאבוס, ממנה חזר לפני ימים אחדים, השוויץ האב הגאה בבנו ובחברתו הנורבגית, כך לפחות טוען העיתון הנורבגי Grimstad Adressetidende. לאחר חשיפת הרומן, הגיע הבוקר תורה של התקשורת הישראלית לדווח על סנדרה, הסטודנטית עמה מתרועע יאיר נתניהו.

איחולים מצד אחד, וגינויים מצד שני. האם ראוי שבנו של ראש ממשלת ישראל ייצא עם בחורה גויה?

איתן בר, יהודי משיחי שעבד כמיסיונר עבור כנסיית פטר הקדוש המטודיסטית בעברו, פרסם מיד מה הסיבה שמתנגדים לקשר זוגי של נתניהו הבן עם בת נוכריה: "היהדות מחשיבה את הגויים לבהמות"!

"השבוע," הוא כותב, "פניהם המכוערות והגזעניות של הרבנים נחשפו... האם תהיתם מדוע באמת כל כך מפריעה מערכת יחסים זו לרבנים? הנה מה שהם לא מספרים לכם - בעיני הרבנים נחשבת בת זוגתו של יאיר נתניהו לבהמה חסרת נפש. אז שימו לב ליחסה של הספרות הרבנית למעמדו של הגוי: בספרו "חמורו של משיח" (פרק 7, עמ' 104-113), חושף ספי רכלבסקי את האמת המטרידה הזו בהביאו ציטוטים רבניים רבים המשקפים את מעמד הגוי בספרות ההלכה והמדרש. להלן מספר דוגמאות: לדברי הראב"ד, המהר"ל ור' יהודה הלוי, שווים הגויים לבהמות ואינם ראויים להיקרא אדם; גם הרמב"ם כותב כי הגוי אינו אדם באמת וכל תכליתו איננה אלא לשמש את היהודי; לפי ר' צדוק הכהן מלובלין, כל הגויים הם כבהמה בדמות אדם; על-פי הזוהר, בניגוד ליהודים שיש להם נפש חיה, שאר העמים אינם נפש חיה; לדברי האר"י, אין בגויים רוח או נשמה ואינם שווים אפילו לבהמה הכשרה למאכל, אלא מטה ממנה. במילים אחרות, אין לגויים, לא נפש ולא נשמה (המהווים מושגים נרדפים)..."

המיסיונר הנוצרי שפרסם עיבוד בפוטושופ של הכלב שלו עטוף בטלית ועטור בתפילין, כבר לא צריך להוכיח את חיבתו לכל הנוגע ליהדות. הוא בטח לא מכיר התייחסותם של רבני ישראל לדורותם לגויים ולכן הוא מעדיף לצטט משהו מוטעה ומגמתי אבל מתאים למה שהוא מעדיף להראות כיהדות - עם "ה" הידיעה.

כמה מגוחכת העובדה שספי רכלבסקי שהשווה בעבר את חוק החמץ לחוקי נירנברג, קרא לסירוב פקודה של חיילים, והאשים את בן גוריון בהסתה לרצח ארלוזורוב, הינו שמאלן שונא דת ידוע שאין לו רקע אקדמי או אחר בלימודי היהדות, יכול לשמש השראה לאיתן בר, שכמוהו, אוהב להוציא דברים מהקשרם על מנת להשחיר את פניה של החברה הדתית.

אז בואו נעשה סדר בדברים.
מדוע רבנים מתנגדים לנישואי תערובת? ומה יחסה של התורה שבעל פה לגויים?

לפני הכול: מי שאסר לבני ישראל להתחתן עם עמים אחרים, זה אותו אלוהים שלכאורה איתן בר טוען שהוא מאמין בו, בתורה שהוא נתן בהר סיני: "וְלֹא תִתְחַתֵּן, בָּם: בִּתְּךָ לֹא-תִתֵּן לִבְנוֹ, וּבִתּוֹ לֹא-תִקַּח לִבְנֶךָ." (דברים ז,ג).

יש שיטענו כי המדובר בעמים שהיו גרים בארץ ישראל בתקופה התנ"כית, ולא בנורווגיות או אמריקניות. אבל גם בנביאים ובכתובים רואים כי איסור התורה נישואין עם בני שבע האומות התפרש כבר אז באופן רחב יותר.

הנביא מלאכי, ואחריו גם עזרא הסופר מצטערים עמוקות על כך שמשפחות רבות בישראל התבוללו בעמים אחרים על ידי נישואי תערובת. מלאכי אומר: "בָּגְדָה יְהוּדָה וְתוֹעֵבָה נֶעֶשְׂתָה בְיִשְׂרָאֵל וּבִירוּשָׁלִָם כִּי חִלֵּל יְהוּדָה קֹדֶשׁ ה' אֲשֶׁר אָהֵב וּבָעַל בַּת אֵל נֵכָר" (ב,י"א).

זה מה איתן בר לא סיפר... התנגדות לנישואי תערובת נובעת מצו תנ"כי בלבד. מהרצון לקיים את רצון הבורא. אין כאן כל קשר לגזענות, ותעיד על כך העובדה כי כל אחד ולא משנה מה מוצאו, צבעו וגזעו יכול/ה להתגייר ולהתחתן עם יהודי/ה, ללא הבדל של לאום או צבע.

האם ביהדות נחשבים הגויים לבהמות?

עיון מעמיק במקורות שהובאו בספרו של רכלבסקי, מגלה כי כל אחד מן המקורות שבחר לצטט, עוותו שלא כדין.

בספרות חז"ל אנו מוצאים תיאורים חיוביים לא מעטים ביחס לגוי. ישנם בין החכמים ששיבחו גויים רבים בעלי תכונות חיוביות, במקרים של כיבוד הורים וכיוצא בזה, כידוע מסיפורו של דמה בן נתינה. חכמים גם קבעו ברכה מיוחדת שאומרים כשרואים חכמים מאומות העולם, מצאנו גם חכמים שהשוו גוי לכהן גדול, ואפילו חייבו את היהודים להתפלל לשלומה של מלכות בכל מדינה בה הם מתגוררים.

לפי הרמב"ם, כל אדם עומד בזכות עצמו והישגיו האישיים ללא קשר למוצאו הלאומי. עניין זה מוסבר גם בתשובתו לשאלה מדוע בני לוי לא קיבלו חלק בארץ ישראל בשעה שיהושע כבש את הארץ וחילקה לשבטים. הוא כותב כי לשבט לוי יש תפקיד מיוחד והוא 'לעבוד את ה' לשרתו ולהורות דרכיו הישרים', ולכן עליהם להיות עסוקים בתפקידם המיוחד ולא בנחלתם הפרטית. על כך מוסיף הרמב"ם הארה כללית הנוגעת לעניין (משנה תורה, הלכות שמיטה ויובל יג, יב-יג): ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם, אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו, לדעה את ה', והלך ישר כמו שעשהו האלוהים, ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם, הרי זה נתקדש קדש קדשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים, ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזכה לכהנים ללוים. הרי דוד אומר: 'ה' מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי' (תהלים טז, ה).

הלשון 'כל באי העולם' היא ציטוט מן המשנה בראש השנה (א, ב), המכוון לכל בני האדם. הרמב"ם מעניק 'הזדמנות שווה' לכל איש ואיש מ'כל באי העולם', ללא הבדל בין יהודי לגוי. כל אדם ללא קשר למוצאו יכול לבחור להיות צדיק או רשע.(ראה הלכות תשובה פרק ה'), הדבר תלוי רק באדם עצמו, במאמציו ובדרך בה יבחר. כל אדם שיבחר 'לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו, לדעה את ה'' יגיע לדרגת הקדושה: 'הרי זה נתקדש קדש קדשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים'.

המקובל ר' חיים ויטאל , תלמידו המובהק של האר"י, כותב על הפסוק בספרו "שער הקודש": "ויאהב לכל אדם ואפילו לגוי , ש'רעך' משמע - אפילו גוי". ועוד הוא כותב כי אין להרוג בעלי חיים לחינם, משום שכולם הינם ברואים בעלי נפש. אז מאיפה השיג איתן בר (אליבא דרכלבסקי) כי אין נפש לגוי?

"להתחתן עם לא מאמין... האם זה כדאי?"

"להתחתן עם לא מאמין... האם זה כדאי?" – במילים האלה נפתחה כתבה הדנה בנישואין של משיחיים, בעלון "בינינו" (גיליון 17, קיץ 2010).

"דבר האדון", נאמר בכתבה, "דורש מאיתנו בבירור, באגרת השנייה אל הקורינתים 6,14 – 7,1, שלא להירתם בעול* אחד עם הבלתי מאמינים. אל תשתעשעו בפיתוי לפתח מערכת יחסים רומנטית עם מי שאינו מאמין... אפילו המאמין החכם והבוגר ביותר עלול ליפול בחטא זה ובחטאים מיניים חסרי מוסר...".

המסר ברור. הברית החדשה מתנגדת לנישואי תערובת. חתונה עם "לא מאמין" מוגדרת כחטא על ידי כותבת הכתבה הנ"ל. הברית החדשה אף מסבירה למה לא להתחתן עם לא מאמינים: בני האור, המאמינים בישוע, לא יכולים להירתם בעול אחד (כלשונה) עם בני החושך, בני בליעל ובני השטן - כך ולא פחות מגדירה "הברית החדשה" את ה"לא מאמינים" ומעבירה מסר גזעני בוטה למאמיניה, כמו המיסיונר איתן בר וחבריו מכת המשיחיים.

אבל איתן בר החליט להתעלם מהאמרות הגזעניות שהצגנו כעת ותחת זאת החליט להשתלח (כרגיל) בדת היהודית ובמייצגים אותה.

וצימוק לסיום: יודעים למה איתן בר לא התייחס לקשר הזוגי שבין בנו של ראש הממשלה לבין בחורה משיחית מזווית הראיה של הברית החדשה? אה, לא ידעתם? סנדרה החמודה השתתפה כבר מספר פעמים באסיפות במלון הגילגל. כן. היא משיחית!

כיצד איתן לא זועם על ההפקרות המוסרית שאליה נכנסה צעירה משיחית? הרי הוא, וגם אתם לא באמת מאמינים שהם רק בקטע של נשיקות.. נכון?

הייתי חוזר על אותם מילים שכתב איתן, אולם בשינוי קל:

פניהם המכוערות והגזעניות של המשיחיים נחשפו... האם תהיתם מדוע באמת כל כך מפריעה מערכת יחסים זו למשיחיים? הנה מה שהם לא מספרים לכם – בעיני המשיחיים נחשב יאיר נתניהו לבן חושך, לבן בליעל ואף לבן שטן...

אם אתה מאמין בזה, איתן אתה גזען!


 * את המושג "להירתם בעול" – ניתן לפרש שהברית החדשה משווה בני אדם לבהמות, אבל, בניגוד לרכלבסקי ולאיתן בר שמוציאים דברים מהקשרם, נהיה הגונים ולא נפרש כך.

הנוסח המלא כפי שהוצג בעבר באתר של כנסיית סנט פטר: איתן וקייטלין בר משרתים כמיסיונרים...

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים