אודות יהודים משיחיים,הברית החדשה,וישוע המשיח.

בית לחם-

הברית החדשה טוענת כי המשיח היה אמור להיוולד בעיר בית-לחם, שנאמר:

 

"וְאַתָּה בֵּית-לֶחֶם אֶרֶץ יְהוּדָה אֵינְךָ צָעִיר בְּאַלֻּפֵי יְהוּדָה כִּי מִמְּךָ יֵצֵא מוֹשֵׁל אֲשֶׁר יִרְעֶה אֶת עַמִּי יִשְׂרָאֵל"מתי ב' 6

 

מתי ולוקס טוענים כי ישוע נולד בבית-לחם אך רק מתי מביא "הוכחה" מן התנ"ך כי למשיח להיוולד בעיר זו.

במרקוס אין שום אינדיקציה לגבי עיר הולדת של ישוע, וביוחנן, מובא כי ישנם אנשים המאמינים כי המשיח יבוא מבית-לחם, אולם ללא דגש כי שם נולד ישוע או כי משם אמור להיוולד המשיח.

יוחנן מדגיש יותר על מוצאו מן הגליל:

וַיִּפְגַּע פִּילִפּוֹס אֶת נְתַנְאֵל וַיֹּאמֶר אֵלָיו מָצָאנוּ אֵת אֲשֶׁר כָּתַב משֶׁה בְּסֵפֶר הַתּוֹרָה וְהַנְּבִיאִים אֶת יֵשׁוּעַ בֶּן יוֹסֵף מִנְּצָרֶת׃(א' 46)

וְיֵשׁ אֲשֶׁר אָמְרוּ זֶה הוּא הַמָּשִׁיחַ וַאֲחֵרִים אָמְרוּ הֲמִן הַגָּלִיל יָבֹא הַמָּשִׁיחַ׃(ז' 41)

 

ולא יחייב היותו משיח בעבור שנולד בבית-לחם, כי נולדו שם למאות ולאלפים...

 

קודם כל נביא את הפסוק המקורי:

 

וְאַתָּה בֵּית-לֶחֶם אֶפְרָתָה, צָעִיר לִהְיוֹת בְּאַלְפֵי יְהוּדָה--מִמְּךָ לִי יֵצֵא, לִהְיוֹת מוֹשֵׁל בְּיִשְׂרָאֵל; וּמוֹצָאֹתָיו מִקֶּדֶם, מִימֵי עוֹלָם.מיכה ה'; א

 

מתי

מיכה

וְאַתָּה בֵּית-לֶחֶם

אֶרֶץ יְהוּדָה אֵינְךָ צָעִיר בְּאַלֻּפֵי יְהוּדָה

כִּי מִמְּךָ יֵצֵא מוֹשֵׁל

אֲשֶׁר יִרְעֶה אֶת עַמִּי יִשְׂרָאֵל

וְאַתָּה בֵּית-לֶחֶם אֶפְרָתָה,

צָעִיר לִהְיוֹת בְּאַלְפֵי יְהוּדָה

מִמְּךָ לִי יֵצֵא, לִהְיוֹת מוֹשֵׁל בְּיִשְׂרָאֵל; וּמוֹצָאֹתָיו מִקֶּדֶם, מִימֵי עוֹלָם.

 

מיכה מדבר על בית-לחם כעיר שלכאורה הייתה ללא כל חשיבות: "צָעִיר לִהְיוֹת בְּאַלְפֵי יְהוּדָה". צעיר להיות באלפי יהודה, מתייחס לבית-לחם שהינה עיר קטנה בגודל ובאוכלוסיה עד שלא נחשבת בחשבונות של הערים שמנו יהושע ונחמיה (ט"ו; כ"א... נחמיה י"א; כ"ה). רק בתקופת רחבעם בית-לחם נהיית לעיר חשובה (דברי הימים ב': י"א; ה'-ו')

לעומת זאת מתי חושב כי העיר שממנה יצא המשיח הינה חשובה והופך את הכתוב: "אֵינְךָ צָעִיר בְּאַלֻּפֵי יְהוּדָה".

פירוש נוסף: צעיר להיות באלפי יהודה, מתייחס לדוד המלך עצמו שראוי היה להיות צעיר ונבזה ממשפחות יהודה מפני היותו צאצא רות המואביה, אולם ממנו יצא המשיח.

(גם שדוד הינו האח הצעיר ביותר בין הבנים של ישי)

 

מיכה מדבר על אחד שיהיה מושל בישראל, דהיינו אחד שיהיה לו את הממשלה.

וישוע לעולם לא משל על ישראל...וגם לא טען שימשול:

"ַיַּעַן יֵשׁוּעַ וַיֹּאמֶר מַלְכוּתִי אֵינֶנָּה מִן הָעוֹלָם הַזֶּה"יוחנן י"ח 36

בנוסף שלא היה מושל, ההיפך הוא הנכון, משלו בו כי דנו אותו למיתה כאחד הפחותים שבעם.

 

בהמשך, מיכה (פס' 4) אומר גם כי אותו מושל יביא שלום על ישראל. גם זה אינו מתאים לישוע שאמר: "אַל תַּחְשְׁבוּ כִּי בָאתִי לְהָטִיל שָׁלוֹם בָּאָרֶץ לֹא בָאתִי לְהָטִיל שָׁלוֹם כִּי אִם חָרֶב. כִּי בָאתִי לְהַפְרִיד בֵּין אִישׁ וְאָבִיו וּבֵין בַּת וְאִמָּהּ וּבֵין כַּלָּה וַחֲמוֹתָהּ."מתי י'; 34-35

בנוסף מיותר להזכיר כל המלחמות שעשו בשם ישוע נגד עם ישראל.

 

נכון הדבר כי הפסוק מתייחס למשיח והכוונה היא כי הוא אחד שהינו מצאצאי דוד המלך הקרוי: "בֶּן-אִישׁ אֶפְרָתִי הַזֶּה, מִבֵּית לֶחֶם יְהוּדָה" (שמואל אי"ז; י"ב), ומצאותיו מקדם מימי עולם, כי בזמן המשיח יאמרו כי מקדם ומזמן רב היה מוצאות המשיח מבית-לחם, והוא דוד המלך.

 

לכניסה לפורומים

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים